Hogyan válasszunk vonóhorgot?
- A vállalatunk által szállított vonóhorgok és elektromos csatlakozók megfelelnek a törvényi jóváhagyásoknak, és nem korlátozzák az új jármű garanciáját, feltéve, hogy azokat egy felhatalmazott vonóhorgony-szerelő vagy az adott járműmárka márkakereskedője szerelte be. A beszerelést a termék beszerelési utasításainak és a jármű gyártójának a jármű használati útmutatójában szereplő utasításainak megfelelően kell elvégezni. Ha a legmagasabb minőségre van szüksége, prémium kategóriás vonóhorgokat ajánlunk.
- Ha megvásárolja őket, 100%-ig biztos lehet benne, hogy valódi vontatóeszközökről van szó, amelyeket általában az autógyártókkal közvetlen együttműködésben fejlesztettek ki. Ez a fejlesztés nagyon költséges, és akár két évvel az új jármű piacra kerülése előtt zajlik. Egy prémiumgyártónak például több mint 50 tervezőmérnökkel rendelkező fejlesztőközpontja van. A fejlesztés eredménye egy tökéletes és pontosan illeszkedő termék, amely a legapróbb részletekig illeszkedik az autó ergonómiájához. A gömbcsuklók tartósak, és kivehető mechanizmusaik hosszú távon megbízhatóak. A tartó kereszttartó minden szükséges ponttal, menettel vagy csavarral rendelkezik a lökhárító vagy vonószem tökéletes és stabil rögzítéséhez. A több mint 1 000 000 darabos éves gyártási kapacitással rendelkező prémium gyártók számára a vonóhorgokat modern robotok gyártják speciális, egyedi gyártású, nagy szilárdságú acélból. A nagy tételekben történő gyártásnak köszönhetően kedvező árat is elérhetünk.
- Európában nem sok prémium kategóriás, eredeti felszerelésű vonóhorgok gyártója van. Termékkínálatunkban a két legnagyobb cég termékeit kínáljuk. A prémium kategóriás vonóhorgok gyártóinak és az autóipar számára a vonóhorgok beszállítóinak meg kell felelniük a legmagasabb minőségi rendszerkövetelményeknek, jelenleg az ISO 9001:1994, 2004, 2008; ISO/TS 16949: 1999, 2002; ISO 14001; QS-90000, VDA 6 szerint. 1, saját mérnöki, tervezési és fejlesztési tevékenységgel is kell rendelkeznie; terméktervezés 2D/3D-ben; FEM/FEA szimuláció az EEC 94/20 és a CARLOS TC szerint; tesztelés az EEC 94/20, CARLOS TC szerint (termék, termék a járművön); PPAP (2. szint) és megfelelő ellenőrző berendezések. Fejlesztési és tervezési részlegeikben több tucat mérnök dolgozik, és a terméket minden egyes gyártási sorozat után ellenőrzik és mérik. ; sóspray teszt - DIN EN ISO 9227-NSS (bevonat < 1,5 mm): 1000 óra; VDA-Cycling teszt + VDA 621-415 (bevonat < 2,5 mm): 10 ciklus; vegyi ellenállás a VDA 621-412 szerint (dízel, benzin, mosószer, féktisztító).
- Mivel 1995 óta sok gyakorlati tapasztalatot gyűjtöttünk a legtöbb európai és hazai gyártó gyártásával kapcsolatban, és értünk a vontatóeszközökhöz, ezért a gazdaságos vontatóeszközök kínálatába az európai piacon kapható legjobb vontatóeszközöket választottuk ki. Korszerű gyártási létesítményeket, nagy pontosságú gyártási sorozatokat, problémamentes összeszerelést és szilárd konstrukciót tudunk garantálni.
- A vonóhorog kiválasztásakor javasoljuk, hogy a következő kérdések alapján döntsön. Ha a cikk elolvasása után még mindig bizonytalan a választásban, kérjük, ne habozzon, hívjon minket. Örömmel segítünk Önnek.
MIRE ÉS MILYEN GYAKRAN FOGJA HASZNÁLNI A VONÓHORGOT?
- Alkalmanként fék nélküli pótkocsit fog rögzíteni 750 kg-os maximális súlyig?
Ajánlásunk: bármilyen 7 pólusú vonóhoroggal. - Alkalmanként használni fogja a kerékpártartót a vonóhorogon?
Ajánlásunk: bármilyen fix vagy márkás levehető vonóhorog 13- vagy 7-tűs (+adapter) vezetékkel. - Gyakran fog (hivatásos használatra is) fék nélküli pótkocsit rögzíteni 750 kg-os maximális súlyig?
Ajánlásunk: bármilyen rögzített vagy levehető vonóhorog 7 pólusú vezetékkel. - Alkalmanként 750 kg-nál nagyobb súlyú fékezett vagy lakóautó utánfutót fog csatolni?
Ajánlásunk: bármilyen fix vagy márkás levehető vonóhorog 13 tűs vezetékkel. - Gyakran fog (hivatásos használatra is) 750 kg-nál nagyobb tömegű pótkocsit vagy lakóautót felhúzni?
Ajánlásunk: márkás fix vagy levehető vonóhorog 13 tűs vezetékkel.
MELYIK GÖMBCSAPOS KIALAKÍTÁST RÉSZESÍTED ELŐNYBEN?
- A vontatóberendezés fontos része a csatlakozó gömbcsap (golyó). Ez a rész látható, ellentétben a kereszttartóval, amely általában a jármű lökhárítója alatt van elrejtve, és a pótkocsit vagy más felszerelést csatlakoztatja hozzá..
- Az európai szabványok (DIN 74058 és ISO 1103) szerint a gömbszeg átmérőjének 50 mm-nek kell lennie (ISO-50X), és az ECE/UN 55. sz. előírás szerint a gömbszeg középpontja közötti távolságnak a következőnek kell lennie:
- az útfelülettől, amikor a jármű terhelés alatt van, 350-420 mm között.
- a lökhárítótól min. 65 mm. Legalább 70 mm ajánlott stabilizátorral ellátott pótkocsikhoz.
- A vonócsapok rögzítésének többféle módja van. Az alapvető felosztás rögzített és eltávolítható.
- FIX
A csapot csavarokkal vagy hegesztéssel tartósan rögzítik a vonóhoroghoz. Az EU-ban (beleértve a Cseh Köztársaságot is) mindkét letiltási mód megengedett. Használata korlátozott azokon a járműveken, ahol a rendszámtáblát vagy a ködlámpát takarja (pl. Hyundai i30 HB, 2012-től kezdődően). A rögzített csapokat a kivehető csapokkal szemben előnyben részesítik a keréktartóknál, ahol az eltávolító mechanizmus élettartama csökken.
A rögzített gömbcsapok a következő kialakításúak lehetnek:
- Szilárdan hegesztett
- Két csavarral az oldalról
-
Peremcsapok két vagy négy csavarhoz elöl (haszongépjárműveknél gyakori)
- Szilárdan hegesztett
-
Levehető
A csap szerszámok nélkül, automatikus vagy kézi rendszerrel helyezhető be és távolítható el. Ha nincs pótkocsi csatlakoztatva, a csapot el kell távolítani. A kivehető rendszerek hosszú élettartama, szilárdsága és mechanikai megbízhatósága az anyagok minőségétől és a pontos gyártási technikáktól függ. Egyes modellekhez a lökhárító esetleges kivágásához fedelet is lehet rendelni. A kivehető csap kötelező a járműveken, ahol a rendszámtáblát vagy a ködlámpát takarja. A keréktartóknál a bajonettes kivehető szegecsek használata csökkenti a kivehető rendszerek élettartamát.
A kivehető gömbszegek a következő kialakításúak lehetnek:
-
Automatikus
- Függőleges rendszer beépített zárral: láthatatlan a kocsiban a csap eltávolítása és a fiók lehajtása után.
- Nyomórendszer beépített zárral: a csap eltávolításakor nem nagyon látszik a járművön. Könnyű kezelhetőséget, magas minőséget, megbízhatóságot és esztétikát kínál. Ezt a rendszert a Brink elsősorban a diagonális BMA - Brinkmatic Advance modellekhez használja.
- Összecsukható rendszer: a legfejlettebb, de egyben a legdrágább rendszer, amely a gömbcsapot egyszerűen a jármű lökhárítója alá helyezi. Az elektromosan összecsukható vonóhorog csak új járműhöz rendelhető, és nem utólagos felszerelésre készült.
-
Félautomata
- Westfalia/Monoflex rendszer: hosszú élettartamú és nagy funkcionalitású, kivehető rendszer. Könnyű kezelhetőséget, jó árat és megbízhatóságot kínál
- bajonett rendszer: kivehető rendszer, kedvező ár/minőség aránnyal. Könnyű kezelhetőséget, nagy megbízhatóságot és funkcionalitást kínál
-
-
KERÉKPÁRSZÁLLÍTÓK FELSZERELÉSE
Ezt a speciális csatlakozótípust kifejezetten a nulla megengedett pótkocsisúlyú járművekhez fejlesztették ki, ezért nem kocsik vagy lakókocsik vontatására, hanem kizárólag keréktartó, doboz vagy plató szállítására használják.Az eszközök elsősorban az átlósan levehető BRINK BMA rendszerrel, a függőlegesen levehető BRINK BMU rendszerrel és esetenként fix kivitelben is kaphatók.
A csomagtartók nem kötelesek a jármű forgalmi engedélyében szerepeltetni - MDČR 07/2015 str.4.
A kerékpártartó eszközök a következő kialakításúak lehetnek:
-
Levehető
- BRINK RMC BMA rendszer: beépített lopásgátló zárat tartalmaz. Diagonális eltávolító rendszer. Ha a csapot eltávolítják, a ház nem látható a járművön. Az önzáró zárrendszer egyszerű használatot, kiváló minőséget, megbízhatóságot és esztétikát kínál.
- BRINK RMC BMU rendszer: beépített lopásgátló zárat tartalmaz. Függőleges eltávolító rendszer. A csap eltávolítása után a ház szinte láthatatlan a járművön. Az önzáró zárrendszer könnyű kezelhetőséget, kiváló minőséget, megbízhatóságot és esztétikát kínál..
-
PRÉMIUM VAGY ECONOMY TERMÉK?
A vonóhorog kiválasztásának másik paramétere a márka. Más iparágakhoz hasonlóan a gyártó tapasztalata és hírneve tükröződik a termék minőségében.
Tapasztalataink szerint a legmagasabb minőséget mindig a saját fejlesztő- és tesztközpontokkal rendelkező, erős nemzetközi gyártók biztosítják. Közvetlenül együttműködnek az autóipari vállalatokkal a vontatóberendezések kifejlesztésében, és teljesítik az autóipari beszállítókra vonatkozó, igényes, széles körű tanúsítást. A vonóhorgok kiváló minőségű és értékes, tanúsított acélból készülnek, mindig az adott járműmodell lehető legnagyobb terheléséhez. Következetesen tiszteletben tartják a jármű anatómiáját, és minden részletében pontosak (a vonószem menete, a lökhárító rögzítése a megerősítés eltávolítása után stb.). Ezek garantálják a kerékpártartók és pótkocsi-stabilizátorok biztonságos használatát, és korlátlan élettartamot garantálnak minden éghajlaton. A modellenként több ezer darabos, hatalmas gyártási darabszámoknak köszönhetően e prémium termékek árai is nagyon versenyképesek.
Más kisebb nemzeti gyártók termékeit is kínáljuk, amelyek megfelelnek az európai homologizációnak és az I.S.O. minőségtanúsításnak, és amelyek kivitelezése és precizitása garantálja a problémamentes sorozatszerelést és a biztonságos használatot. Minőségüket folyamatosan ellenőrzik a szakértők a speciális összeszerelőhelyeken. A gyártó alacsonyabb fejlesztési és gyártási költségei, amelyek az autóipari tanúsítás és a kapcsolódó költséges kötelezettségek hiányából adódnak, több mint vonzóvá teszik e termékek árát.
Németország A világ legnagyobb prémium kategóriás vonóhorgok gyártója, a Horizon Global csoport tagja. A legmagasabb minőségű kivitelezéssel, tökéletes pontossággal, páratlan KTL korróziógátló bevonattal és a legmegbízhatóbb függőleges csapeltávolító rendszerrel rendelkezik. A vállalat együttműködik a világ vezető autógyártóival, és megfelel az autógyártók legmagasabb minőségi tanúsítási követelményeinek. OEM beszállító az autóipar számára. |
Hollandia Európa vezető prémium kategóriás vonóhorgok gyártója. Kiváló minőségű kivitelezés, maximális pontosság, kiváló minőségű ökológiai felületkezelés és megbízható, eltávolítható golyóscsapos rendszerek jellemzik. A legmodernebb fejlesztőközpont 52 tervezőmérnökkel együttműködik a világ vezető autóipari vállalataival, és megfelel az autógyártók legmagasabb minőségtanúsítási követelményeinek. OEM beszállító az autóipar számára. |
Szlovákia A minőségi vontatóberendezések legnagyobb szlovákiai gyártója. A vonóhorgok alkalmasak új és használt járművekre történő felszerelésre és mindennapi használatra. Nagy pontosságú gyártás, értékes, karbantartásmentes, 10 év garanciával ellátott tűzihorganyzott felületkezelés és megbízható, eltávolítható rendszerek jellemzik őket. Az árkategóriában a legjobb ár/minőség arányt kínálják a piacon. A nagy pontosságú gyártásnak köszönhetően könnyen és gyorsan összeszerelhetők. Sikeres exportőr 18 országba és számos autóimportőr nemzeti hálózatának beszállítója. |
Spanyolország Vezető spanyol vonóhorgok gyártója. Az Aragon vonóhorgok pontosan illeszkednek és A függőleges változatok a jól bevált ACS csaprendszerrel vannak felszerelve. A gyártó az autóipar és a vontatóberendezések OEM beszállítója is. |
FONTOS MŰSZAKI ADATOK
Maximális terhelés (kg):
- A márkás vonóhorgot mindig az adott járműmodellre vonatkozó lehető legnagyobb terhelés figyelembevételével fejlesztik ki, ezt az értéket a jármű gyártója határozza meg.
- Ha a legnagyobb terhelést a jármű gyártója nem korlátozza (a műszaki bizonyítványban feltüntetett), pl. kisebb teljesítményű motor, fékek vagy hűtőrendszer használata miatt, akkor a fékezett pótkocsi teljes tömegének rögzítéséhez a legnagyobb terhelési értéket kell alapul venni. Ha a TP korlátozott, akkor ez az alacsonyabb érték érvényes.
- Egyes nem márkás vontatóeszközöknél a maximális terhelést csökkentik, hogy anyagot takarítsanak meg és csökkentsék a termék szilárdságát. Érdemes tehát odafigyelni a termékjellemzők alapos összehasonlítására, hogy ne az alacsony használati értéken spóroljunk.
Függőleges terhelés (kg):
- Minden vontató- vagy lakókocsis pótkocsit úgy kell kiegyensúlyozni, hogy a pótkocsi csatlakozójának a vontatóberendezés gömbcsapjára gyakorolt nyomása ne haladja meg a meghatározott függőleges terhelési értéket.
- Hasonlóképpen, ha gömbcsuklós kerékpártartót használ, a tartó és a kerékpárok súlyának összege nem haladhatja meg ezt az értéket.
- Más járműveket nem lehet a vonóhoroggal vontatni, illetve a gömbcsapnál vontatni.
D-Érték (kN):
- Az EU 94/20 szerint jóváhagyott vonóhorgok esetében a típustáblán a szakítószilárdság kilónewtonban van megadva.
- Minden érték, beleértve a jóváhagyási számot is, fel van tüntetve a vonóhorgon lévő típustáblán és a TÍPUS LEAF-en, amely megerősíti a vonóhorgnak a járműtípusnak való megfelelőségét és a szakszerű beszerelést egy erre felhatalmazott szerelőközpontban.
- A vonóhorgot a következőkhöz tervezték és hagyták jóvá:
- Csuklós csatlakozóval felszerelt pótkocsik vontatása.
- A vonóhoroghoz rögzíthető, jóváhagyott hordozóeszközök használata..
- Minden más felhasználás tilos. A használatnak meg kell felelnie a közúti szabályoknak.
Ha a cikk elolvasása után még mindig nem biztos abban, hogy a megfelelő vontatóberendezést válassza autójához, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk. Szívesen adunk Önnek tanácsot..